Mieliśmy ostatnio trochę walki ze spamem. Do mailingu używamy płatnego serwisu SendGrid więc teoretycznie nie powinno być problemów, ale część wiadomości potrafiła ginąć w otchłani, z różnych powodów:
-
Czasem skrzynka użytkownika odbije z kodem błędu, że konto nie istnieje (np. zdarza się np przy przenosinach serwera). Wtedy SendGrid wrzuca ją na czarną listę i trzyma tam do czasu aż jej ktoś ręcznie nie zrehabilituje. Jeśli zauważycie taki problem, piszcie a ja poszukam i zdejmę blokadę.
-
Sam sposób w jaki wysyłaliśmy do tej pory emaile był raczej niechętnie widziany przez serwery. Chodzi o to, że w polu "From" w wiadomości dawaliśmy nie nasz adres, tylko adres użytkownika, który odpowiadał na Waszą ofertę. Fajnie to się sprawdza w praktyce, bo można łatwo zarządzać emailami (wyglądają jakby były bezpośrednio od ludzi, można od razu odpowiadać, itd) ale jest problem z podejrzeniami o spam. Bo taka "impersonifikacja" to trochę podobny sposób do tego jak hackerzy wyłudzają dane.
-
Czasem SendGrid potrafi przypisać nam jakąś podejrzaną pulę adresów IP, która była już wcześniej oflagowana przez spam-listy. Tak chyba było ostatnio i zostaliśmy już przeniesieni w nowe, lepsze miejsce (odpukać).
ZMIANY
Punkt 2 zmusił mnie do wprowadzenia dwóch zmian (ważne jeśli mieliście jakieś automatyczne filtrowanie wiadomości):
-
wiadomości teraz przychodzą od
skillshot@skillshot.pl
(zawsze z tego adresu, niezależnie od tego kto wysyła) natomiast ODPOWIEDZI są wysyłane do osoby zgłaszającej się (ustawiamy odpowiednio pole Reply-To
)
-
i właśnie... już nie
skillshot@orchidgames.com
tylko skillshot@skillshot.pl
-- doczekaliśmy się emaila we własnej domenie! :)
PRZYSZŁOŚĆ
Zastanawiam się jeszcze nad dodaniem dwóch funkcji do Skillshota:
-
Opcja ustawiania emaila na który przychodzą zgłoszenia osobno dla dla każdej oferty. Byłaby wtedy możliwość przekierowania odpowiedzi dla konkretnego ogłoszenia na jego własny email, co pozwoliłoby Wam lepiej filtrować i przekierowywać wiadomości np. do zewnętrznego systemu rekrutacji.
-
Podgląd zgłoszeń wysyłanych przez Skillshota. Po zalogowaniu do panelu Waszego konta, do każdego z ogłoszeń byłaby doczepiona lista odpowiedzi. To tak na wypadek gdyby jakiś email nie dotarł i chcielibyście potwierdzić czego brakuje.
Obie wymagają trochę pracy, więc dajcie znać co myślicie, czy się przyda czy raczej nie warto ;) I ogólnie - jakbyście mieli pytania czy sugestie to dawajcie znać. Za wiele nie obiecuję, ale w miarę możliwości i wolnego czasu staram się Skillshota rozwijać.