Skillshot.pl logo
Praca w branży gier

← powrót do bloga

Zmiany w wysyłaniu emaili

Mieliśmy ostatnio trochę walki ze spamem. Do mailingu używamy płatnego serwisu SendGrid więc teoretycznie nie powinno być problemów, ale część wiadomości potrafiła ginąć w otchłani, z różnych powodów:

  1. Czasem skrzynka użytkownika odbije z kodem błędu, że konto nie istnieje (np. zdarza się np przy przenosinach serwera). Wtedy SendGrid wrzuca ją na czarną listę i trzyma tam do czasu aż jej ktoś ręcznie nie zrehabilituje. Jeśli zauważycie taki problem, piszcie a ja poszukam i zdejmę blokadę.
  2. Sam sposób w jaki wysyłaliśmy do tej pory emaile był raczej niechętnie widziany przez serwery. Chodzi o to, że w polu "From" w wiadomości dawaliśmy nie nasz adres, tylko adres użytkownika, który odpowiadał na Waszą ofertę. Fajnie to się sprawdza w praktyce, bo można łatwo zarządzać emailami (wyglądają jakby były bezpośrednio od ludzi, można od razu odpowiadać, itd) ale jest problem z podejrzeniami o spam. Bo taka "impersonifikacja" to trochę podobny sposób do tego jak hackerzy wyłudzają dane.
  3. Czasem SendGrid potrafi przypisać nam jakąś podejrzaną pulę adresów IP, która była już wcześniej oflagowana przez spam-listy. Tak chyba było ostatnio i zostaliśmy już przeniesieni w nowe, lepsze miejsce (odpukać).

ZMIANY

Punkt 2 zmusił mnie do wprowadzenia dwóch zmian (ważne jeśli mieliście jakieś automatyczne filtrowanie wiadomości):

  • wiadomości teraz przychodzą od skillshot@skillshot.pl (zawsze z tego adresu, niezależnie od tego kto wysyła) natomiast ODPOWIEDZI są wysyłane do osoby zgłaszającej się (ustawiamy odpowiednio pole Reply-To)
  • i właśnie... już nie skillshot@orchidgames.com tylko skillshot@skillshot.pl -- doczekaliśmy się emaila we własnej domenie! :)

PRZYSZŁOŚĆ

Zastanawiam się jeszcze nad dodaniem dwóch funkcji do Skillshota:

  • Opcja ustawiania emaila na który przychodzą zgłoszenia osobno dla dla każdej oferty. Byłaby wtedy możliwość przekierowania odpowiedzi dla konkretnego ogłoszenia na jego własny email, co pozwoliłoby Wam lepiej filtrować i przekierowywać wiadomości np. do zewnętrznego systemu rekrutacji.
  • Podgląd zgłoszeń wysyłanych przez Skillshota. Po zalogowaniu do panelu Waszego konta, do każdego z ogłoszeń byłaby doczepiona lista odpowiedzi. To tak na wypadek gdyby jakiś email nie dotarł i chcielibyście potwierdzić czego brakuje.

Obie wymagają trochę pracy, więc dajcie znać co myślicie, czy się przyda czy raczej nie warto ;) I ogólnie - jakbyście mieli pytania czy sugestie to dawajcie znać. Za wiele nie obiecuję, ale w miarę możliwości i wolnego czasu staram się Skillshota rozwijać.